Як подарунки впливають на стосунки – дослідження вчених

3

З дитинства Новий Рік асоціюється з Дідом морозом, ялинкою, смачними стравами та, особливо -подарунками. Виростаючи, ми вже самі робимо подарунки, ставлячись до їх вибору з тією чи іншою мірою прискіпливості.

Вчені  Elizabeth W. Dunn (університет Британської Колумбії),  Jeff Huntsinger (Університету Лойоли в Чикаго), Janetta Lun та Stacey Sinclair (Університет Вірджинії)  вирішили розібратись, яким чином подарунки впливають на наше відчуття подібності з людиною, а отже – сумісність  і міру близькості.

Свою гіпотезу вчені перевіряли на вибірці з двох груп: експериментальної та контрольної. Експериментальна складалася з осіб, що були у романтичних стосунках, у той час як контрольна група являла собою поверхово знайомих людей. В останню входило по тридцять одному студенту кожної статі.

Кожного учасника експерименту запрошували в кімнату і пропонували проранжирувати подарункові сертифікати від магазинів в залежності від їх бажаності для себе. Також учасникам пропонували обрати сертифікат для свого малознайомого партнера.

Після того, як вибір був зроблений, експериментатор розповідав, який подарунковий сертифікат був обраний для учасника експерименту його малознайомим партнером. Але насправді, цей подарунковий сертифікат обирався самим експериментатором, на основі того, як учасник першочергово проранжирував подарунки. «Хороший»  подарунок обирався як перший серед їх виборів, поганий – як одинадцятий з дванадцяти.

В кожній парі одному завжди діставався «хороший» подарунок, іншому – «поганий».  Після отримання подарунку, учаснику давали анкету, в якій експериментатори намагались вияснити, чи відчувають малознайомі партнери схожість одне на одного при умові отримання «поганого» і «хорошого» подарунку. Схожість на партнера оцінювалась як загалом, так і за критерієм спільності інтересів і проводження вільного часу по шкалі від 1 до 8.

В результаті проведеного експерименту було виявлено, що відчуття схожості партнерів, що залежить від отримання «хорошого» чи «поганого» подарунку залежить від статі. Чоловіки схильні відчувати меншу подібність до партнера після отримання «поганого» подарунку, і, більшу подібність після отримання «хорошого» подарунку. В той час як жінки не показують різниці в оцінюванні своєї подібності до партнера після отримання «хорошого» чи «поганого» подарунка.  Таким чином, в першому експерименті було встановлено, що подарунки можуть впливати на розвиток стосунків.

В другому експерименті  прийняло участь 32 гетеросексуальні пари, що були у стосунках від 3-х місяців до 8 рокв. Процедура була подібною до першого експерименту, окрім того, що пари були добре знайомі. Також, в ході експерименту учасників опитували з-приводу серйозності їх стосунків, щоб вияснити їх значимість для досліджування. Більшість учасників перед початком експерименту повідомили, що розглядають свої стосунки як довготривалі.

По завершенню експерименту у кожного з учасників запитали про їх відношення до отриманого подарунку, а потім провели опитування в формі дебрифінгу (одночасно в присутності один одного розпитували пару про відчуття від отриманого подарунку). Як і в попередньому експерименті було встановлено, що для чоловіків «поганий» подарунок негативно вплинув на їх відчуття подібності до партнерки, в той час як «хороший» подарунок – дарував відчуття схожості з партнеркою.  Але дивну залежність показали жінки: «поганий» подарунок викликав значно вище почуття подібності зі своїм партнером, ніж «хороший».

І як наслідок, після отримання «поганого» подарунку, чоловіки були схильні оцінювати свої стосунки з партнеркою як такі,що не будуть тривати довго. А жінки після отримання «поганого» подарунку трохи оптимістичніше оцінювали майбутні стосунки з партнером.

Дослідники пояснили отримані результати тим, що жінки при оцінці впливу подарунка на їх стосунки в майбутньому вмикали захисні механізми, бажаючи зберігати значимі відносини. Тобто при оцінці впливу на схожість і прогноз стосункам були виявлені гендерні відмінності, хоча, не було виявлено відмінностей в самій оцінці подарунків (тобто жінки заявляли,що для них подарунок є «поганим»).

Також було встановлено, що навіть отримавши «поганий» подарунок, люди в довготривалих стосунках, схильні сприймати його як задовільний, щоб зберігати стосунки.  Жінки більш схильні до такого самонав’язування, оскільки вони беруть на себе психологічну роль «берегині домашнього вогнища». Вони більш ніж чоловіки схильні утримувати позитивну ілюзію щодо партнера, задля збереження відчуття задоволеності та стабільності  стосунків, а також, вони більш чуттєво реагують на потреби свого партнера, згідно досліджень інших груп вчених.

This Post Has Been Viewed 162 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *