Довіра до політичних блогерів зростає, до журналістів – падає (дослідження)

Читачі довіряють політичним блогам більше, ніж мережевим виданням та традиційним ЗМІ. Водночас аудиторія блогів розуміє, що інформація, розміщена там, може бути неточною. Такими є результати дослідження Томаса Дж. Джонсона та групи дослідників із Техаського технічного університету, університету Теннессі та університету Індіани.

Американські вчені визначили причини такого ставлення до блогів та ЗМІ на основі відповідей близько 1400 респондентів під час президентських виборів у США. Дослідники попросили читачів оцінити блоги, традиційні та мережеві ЗМІ за п’ятибальною шкалою. Визначалося ставлення респондентів до правдоподібності, чесності, точності та повноти інформації у матеріалах цих медіа. Результати можна побачити на таблиці 1.

читачі блогів2

Виходячи з результатів дослідження, Т. Дж. Джонсон та колеги доходять висновків про те, що респонденти дають блогам менші оцінки за чесність, проте вищі – за повноту інформації. Тим часом на тлі усіх медіа найнижчі оцінки отримують телевізійні новини.

Американські науковці порівняли сприйняття блогів постійними та непостійними читачами. Перші дають вищі оцінки за правдоподібність, чесність, точність та повноту. І ті, і ті, більше балів віддали повноті (4,1 – постійні, 2,3 — непостійні) й менше – чесності (2,9 – постійні, 1,7 — непостійні).

Схожі питання у 2007 році досліджували Джонсон та Кей, які також визначили, що блогам більше довіряють їх читачі. Серед тих, хто взагалі не читає блоги, лише 12% вважають, що інформація у блогах точна. Серед тих, хто відвідував блоги хоча б одного разу, 23% сказали, що вони відносно довіряють тому, що читають у блогах. Тим часом, іншим ЗМІ аудиторія інтернету довіряє ще менше. Користувачі довіряють блогам через те, що вважають їх більш незалежними, ніж медіа, які контролюються великими корпораціями (дослідження Беннінга та Траммелля, 2006) і через те, що у них вільно, більш відкрито та з різних точок зору розглядаються ті або інші питання (дослідження Бранса, 2006).

Довіра до блогів та мотивація

Т. Дж. Джонсон та колеги визначили також, що довіра до блогів залежить від мотивації читача. Найбільше їм довіряють ті, хто шукає політичну інформацію, найменше – ті, хто читає мережеві тексти для розваги. Виходячи із результатів опитування, науковці стверджують, що більше політичним блогам довіряють чоловіки. Також довіра до цих текстів залежить від статків: чим менші статки, тим більша довіра.

Довіра до блогів під час суспільних катаклізмів

Схожу тенденцію помітили також Джонсон та Кей у 2004 році, коли вивчали ставлення інтернет-аудиторії до блогів під час першого місяця вторгнення до Іраку: майже три чверті респондентів вважали блоги такими, що заслуговують на довіру, і тільки 3,5 % не зовсім або ж повністю не довіряли їм. 38% вважали блоги чесними, 59,6 % — правдоподібними. В основному користувачі сприймали блоги як такі, що заслуговують довіри, через те, що вони давали більш повну інформацію, аналіз, а також ті точки зору, які ігнорувалися традиційними ЗМІ.

Простеживши динаміку довіри до блогів у 2003 та 2007, Джонсон та Кей, зробили висновок про те, що блоги були дуже впливовими, визначаючи сприйняття війни на початку вторгення до Іраку, і стали ще більш впливовими, коли війна закінчилася.

Тим часом науковці стверджують, що довіра не залежить від характеристики джерела, медіа чи повідомлення, натомість найбільшу роль тут відіграє сприйняття реципієнта (таких висновків дійшли Берло, Лемерт та Мертц у 1969 році та Швейгер у 2000).

This Post Has Been Viewed 38 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *