Рейтинг одеських сайтів за впливом (інфографіка)

Зазвичай рекламодавець чи інша особа, зацікавлена у просуванні певних ідей, зважають на загальний рівень відвідуваності сайту.  Це слушно, якщо мова йде про банер. Та як бути з новинами? Популярність ресурсу не завжди означає, що й повідомлення на ньому читаються добре. Чи можна дати цьому раду?

Рекламодавці та політичні діячі зазвичай звертаються за рекламою та «джинсовими» публікаціями до ресурсів, які мають хоча б 300-500 тис. переглядів на місяць. Їм здається, що їх звернення або хоча б заголовок до нього прочитають сотні і тисячі осіб. Як правило, вони помиляються. Ні депутат Бицюк, ні його мережа фітнес-клубів нікому не потрібні. Досвід багатьох одеських редакторів свідчить, що тільки прізвища Ківалова і Маркова а також ну зовсім нетрадиційні товари/послуги є вагомими самостійними факторами привернення уваги до PR-повідомлення.

Також редактори добре знають, що повідомлення про труп бомжа на пляжі може зібрати 3500 переглядів, тоді як новина, що у позитивному ключі висвітлює діяльність спонсора не набере і півсотні. Якщо головним джерелом  трафіку є  УкрНет — а це стосується більшності новинних ресурсів, — не доводиться покладати надію навіть на перегляди заголовку, адже на головну сторінку сайту заходить максимум 10-15% відвідувачів.

«Прохавані»  рекламодавці це добре знають, тому розміщують свої повідомлення не для переглядів, а заради гіперпосилань, які автоматично підвищують пошукові позиції «рідного» ресурсу.

Показник середньої кількості переглядів новини є важливими не лише з точки зору комерції. Це — вплив конкретного повідомлення, яке підготував журналіст. Можливо, воно має соціальну вагу і буде корисним для багатьох людей. Можливо, це ексклюзив, над яким людина працювала багато годин або навіть днів. І тут бац — 200 переглядів. Усі ми давно до такого звикли, особливо якщо більша частина трафіку потрапляє на ресурс ситуативно. Передусім — через агрегатор УкрНет.

Ось типовий розподіл кількості відвідувань, отриманих через УкрНет для «малого» сайту з лімітом 3-4 тисяч заходів, який дає 12 новин на добу: 63, 884, 115,0, 0, 0, 137, 218, 54, 5, 1563, 22. Разом маємо 3061-е відвідування, причому  за такого ліміту агрегатору часто байдуже, який у вас заголовок і про що йдеться.

Ось приклад: Якось я два дні нічного не публікував і УкрНет «зголоднів» без новин від HappyMisto. Часу і сил на щось значне не вистачало, тому надвечір я втнув новину з абсолютно провальним заголовком «Вдаримо по Одесі воркшопом». Йшлося про те, що у Дніпропетровську та Києві проводяться урбаністичні студії, пропонуються проекти для розвитку міста. А у нас — глухо. І що ви думаєте, воркшопом опівночі і до ранку зацікавилося більше 600-т читачів. Це зайвий раз свідчить, що УкрНет — це така безмірна клоака, де за відсутності лімітів і конкуренції будь-яка новина знайде свого читача. Навіть соціалка і комуналка, якими одеські редактори звикли нехтувати.

Наскільки я розумію, в середньому на заголовок в одеській стрічці УкрНету переходить 400-500 чоловік. Тож якщо ви працюєте на ліміті  в 3 тисячі, добре подумайте, чи варто публікувати 15 новин. Вочевидь, що більшість з них будуть «зарізані». Можна, звісно, маневрувати, виставляючи важливі матеріали після значної перерви або вранці із запізненням або в вечірній топ-час. Але ніщо не дасть вам 100-відсоткової гарантії того, що та чи інша новина добре піде.

Впевнений, що гранична межа доцільної кількості новин на сайті — одна на 400 переходів з УкрНету. Якщо ви відмовитеся від пограбувань, курйозів та дрібних ДТП, а будете повідомляти важливе та ексклюзивне, ваші перегляди не пропадуть, а от моральна винагорода за працю — зросте. Звісно, бувають дні засіданнями міськради, виконкомами або мітингами. Тоді можна дати і 15 новин. А от у пересічний день — не треба.

Це вигідно і власнику сайту, адже потрібні йому повідомлення стають більш помітними. До того ж, сам ресурс може стати більш цікавим та відрізнятися від інших. Це вже забезпечить постійну аудиторію, а отже — зростання і якісне поліпшення трафіку.

Нарешті, переходимо до таблиці. Цифри показують середньодобову кількість журналістських публікацій (новин, статей, інтерв’ю) та кількість переглядів ресурсу, що припадає на них. Зважте, що сюди ж потрапляють відвідини першої сторінки, анонсів, блогів, досьє тощо. У порталах та на сайтах з високим рівнем внутрішніх переходів (Думская, Храбро, о48, В городе, О1) на журналістські матеріали може припадати лише 60% переглядів. І навпаки, на сайтах з низьким рівнем внутрішніх переходів та суто інформаційним контентом (Волнорез, Рупор, Маяк, Откат, Трасса) безпосередні прочитання новин і аналітики дають вже 80-90% переглядів.

Зважте на те, що деякі, здавалось би, популярні видання мають меншу рентабельність повідомлень, аніж їх конкуренти з невеликою кількістю новин і навіть тематичні проекти, які публікують максимум 3-4 повідомлення на день.

Питання, чи потрібно стільки дурної роботи з копіпасту читачам, та й самій редакції, залишається відкритим.

УПЛ

Михайло Мейзерський

This Post Has Been Viewed 12 Times

Комментарии

  1. Женя

    У сайта про который Вы пишите в тексте посещаемость 100 000 тысяч в месяц, около 6 000 тысяч уникальных визитов и более 2000 из соц сетей. При этом, в инфографику Вы его не вставляете а себя вставляете. Лицемерие какое-то, а не исследование.

    1. Мейзерский Михаил

      Евгений, здесь взяты не все сайты. Есть большие, средние и тематические, у которых вообще маленькая посещаемость. К последним принадлежат Культурометр и ХеппиМисто.
      С учетом того, что пишется в материале о количестве новостей, очень важно показать, что и с 1-3 новостями в день можно как-то жить.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *