Рейтинг електронних видань Одеси

журналистика Одессы інтернет журналістика

Одеський регіон є лідером за кількістю інтернет-видань, проте через велику конкуренцію лише частина з них змогли стати впізнаваними та здобути постійну аудиторію.

Загалом у регіональну стрічку агрегатора УкрНет регулярно виходить півсотні різних видань. З них більше половини — суто одеські суспільно-політичні інтернет-ЗМІ. Саме цю категорію ми й аналізували, а от бесарабські та всеукраїнських сайтів, а також одеські тематичні проекти до уваги не бралися.

Усього розглянуто 29 електронних видань. Немає даних по «Ob’ektiv» та «Маяк», які з’явилися нещодавно, а також по «Вікнам Одеси» — через те, що у цього видання переважає трафік, не пов’язаний з одеськими новинами.

*      *      *

Отже, лідерами сегменту є три видання, на які доводиться близько половини усього трафіку — «Думская», «048» і «Таймер». Характерно, що їх доля у сукупних переглядах є вищою, ніж у заходах. Це свідчить про те, що сайти є цікавими для великої кількості читачів, а постійна аудиторія переважає ситуативну.

Зазначимо, що друге місце «048» може бути поставлене під сумнів через велику частку неновинного контенту, тоді як «Таймер» є цілковито інформаційним ресурсом.

примітка: тут і надалі використані дані за вересень — 6,69 млн сесій та 14,99 млн переглядів на 29 одеських інтернет-ЗМІ.

ТРОЙКА ЛИДЕРОВЗ великим відривом від лідерів йдуть видання середньої величини. До цієї категорії ми віднесли ті сайти, які отримують більше 1% трафіку за переглядами. Усього їх 14.

Найбільш цікавими у плані показників є  «Храбро» та «В городе». Вони посідають свої високі місця завдяки інтенсивності переходів всередині сайту, тоді як за кількістю заходів програють найближчим сусідам. Можна зробити висновок, що ці видання мають постійну аудиторію та збалансовані джерела трафіку. Обидва ресурси є відносно спеціалізованими, а у «Храбро»  майже всі повідомлення — ексклюзивні.

примітка: увесь стовбчик показує кількість переглядів, внутрішній стовбчик — число заходів. Чим більшою є різниця між ними, тим вдалішою можна вважати технічну та інформаційну стратегію видання.

1 ЕШЕЛОНДо наступної групи входять видання, невідомі широкому загалу. Втім, не всі вони є неякісними чи вторинними в інформаційному плані. Просто така у них доля: якщо успішний сайт — це поєднання гарної розкрутки та затребуваного контенту, то неуспішний — це питання виключно технології. Зокрема, на кращі позиції можуть претендувати «Откат», «Одесса Регион», «Одесса Дейли».

2 ЕШЕЛОНЗаходи та переходи — важливі показники. Але найбільш вичерпним для оцінки популярності ресурсу є час, проведений аудиторією на сайті.  У Європі та США саме цей показник найбільше цікавить рекламодавців.

Наступна діаграма показує рейтинг сайтів за тривалістю середньої сесії (у секундах). Хай вас не лякають маленькі цифри, адже системи аналітики починають відлік лише з моменту «взаїмодії» — завантаження відео, переходу на іншу сторінку. Таким чином, зафіксована тривалість візиту завжди є меншою, ніж фактична. З іншого боку, ми дізнаємося лише про якісні відвідування. Якщо читач зайшов на сторінку і закрив її через 30 секунд, цей візит не буде зарахований у статистику часу.

СЕКУНДЫІ, нарешті, найцікавіше — загальний час. Величина, як ви зрозуміли, умовна, але від того не менш важлива.

Тут добре видно справді ефективні сайти. Наприклад, лідер —  «Думская»,  — концентрує більше чверті від загальної кількості заходів, переглядів — уже третину, а часу — аж 40,5%.

Загалом на трійку лідерів доводиться 63,5% усього часу, тоді як на 14 «малих» сайтів — лише 6%. З цього можна зробити висновок, що ринок перенасичений,а функціонування значної частини видань не має особливого смислу для аудиторії. З іншого боку, в Одесі не вистачає спеціалізованих та тематичних проектів.

регіональна журналістика

Михайло Мейзерський

 

 

 

This Post Has Been Viewed 21 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *