Одеські сайти на першому місці за кількістю замовних матеріалів — дослідження

Одеські електронні ЗМІ посіли перше місце за кількістю «джинси» серед українських регіональних медіа, друковані ЗМІ Одещини — на п’ятій позиції. Такими є результати моніторингу регіональної преси, який здійснював Інститут демократії імені Пилипа Орлика.

«Кількість матеріалів із ознаками політичної та комерційної замовності та немаркованої реклами на сторінках інтернет-ЗМІ у березні не змінилась (порівняно із січнем 2015) і становить 14,2%, — коментує ситуацію Світлана Єременко, виконавчий директор Інституту, медіаексперт. — Найбільше заангажованої інформації розміщують сайти Одеси – 29,6%; Чернівців – 18,5%; Донецька –18,5%; Сум – 15,5%. Причому електронні видання Одеси, Чернівців і Сум дезінформують громадян не гірше, ніж сепаратистські сайти!»

Група одеських експертів, що аналізували матеріали, пов᾽язують це із появою комерційної джинси на сайтах (раніше «джинса» була політична), а також із тим, що деякі видання почали активніше відстоювати інтереси своїх власників. Львівський експерт Борис Потятиник, який здійснював перехресну оцінку одеських ЗМІ так коментує ситуацію: «Матеріали на замовлення були вміщені в усіх ЗМІ Одеси, що підлягають моніторингу. Вирізнялись традиційно «особливі заслуги» народних депутатів перед суспільством, у тому числі й надання ними фінансової допомоги. Найчастіше траплялись прізвища таких народних обранців, як О. Урбанський, І. Фурсін, М. Скорик».

Натомість у друкованих ЗМІ Одеси кількість «джинси» менша. В цілому у березні регіональні газети України опублікували 22,4% матеріалів із ознаками замовності, у січні — 17,8%. Найбільшу кількість «джинси» вмістили медіа Донецька (21,5%), найменшу — медіа Льовова (3,8%).

кількість джинси у регіональних друкованих ЗМІ України (березень 2015)

 

Моніторинг дотримання професійних стандартів регіональними друкованимита онлайн-медіа здійснюється громадською організацією Інститут демократії ім. Пилипа Орлика за підтримки USAID, наданої через «Інтерньюз Нетворк». Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медіаконтенту.

Для моніторингу було відібрано по 4 регіональних друкованих та 4 онлайн-медіа у Чернівецькій, Дніпропетровській, Одеській, Львівській, Донецькій, Харківській, Сумській, та Житомирській областях. До цих видань увійшли:

  • Чернівці: «Молодий буковинець», «Погляд», «Час», «Свобода слова», Chernivtsi Times, «Чернівецький промінь», «Бук інфо», BukNews;
  • Дніпропетровськ: «Зоря», «Наше місто», «Днепр вечерний», «Лица», «Мост Днепр», «056», «Комментарии: Днепропетровск», «Інформагенство «Наш раойн»»;
  • Одеса: «Вечерняя Одесса», «Одесская правда», «Чорноморські новини», «Курьер недели», «Думская», «Трасса Е95», «Одесская жизнь», «Таймер»;
  • Донецьк: «Комсомольская правда», «Донбас-неделя», «Донецкие новости», «Московський комсомолець», «Новости.dn.ua», «УРА-Информ. Донбас», «Новости Донецкой Республики», «ИА Новороссия»;
  • Львів: «Високий замок», «Експрес», «Львівська пошта», «Ратуша», Zaxid.net, «Вголос», «Галінфо», ZIK;
  • Суми: «Данкор», «Сумщина», «Панорама», «Ваш шанс», «Шостака інфо», «0542», «Суми інфо», Хpress;
  • Харків: «Время», «Слобідський край», «Харьковские известия», «Вечерний Харьков», «Статус кво», «Объектив», «Медиапорт», АТН;
  • Житомир: «Житомирщина», «Эхо», «20 хвилин», «Ваші інтереси», «Житомир.інфо», «Перший інформаційний», «Рупор Житомира», «Житомир он-лайн».

 

This Post Has Been Viewed 6 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *