Основне джерело місцевих новин – не газети, а плітки – дослідження

63% українців отримують інформацію про місцеві події від родичів, друзів та знайомих, до місцевих ЗМІ звертається лише третина громадян. Ці результати дослідження Київського міжнародного інституту соціології оприлюднили під час круглого столу «Як реанімувати регіональну журналістику: медіареформи та саморегуляція», який був організований Інститутом демократії імені Пилипа Орлика. Місцевим каналам віддають перевагу 37% українців, газетам – 32% й інтернету – 29%. Ще менше споживачів звертаються за новинами про свій регіон до національних ЗМІ: 22% — національні телеканали, 11% — радіо та 4% — газети.

Ці цифри коментує Роман Шутов, програмний директор «Телекритики». Подібні цифри, на його думку, свідчать про те, що місцеві журналісти не здатні надати своїм читачам цікавий контент. Зокрема, за даними цього ж соціологічного дослідження, більше половини українців (51%) вважають, що зникнення місцевих газет ніяк би не вплинуло на їхню обізнаність про місцеві новини.

grafik_19«Кожен журналіст має знайти відповідь на питання: що я буду робити не так», — вважає Олексій Погорєлов, генеральний директор Української Асоціації Видавців Періодичної Преси. На його думку, малу кількості читачів місцевих ЗМІ не можна пояснювати впливом інтернету, адже за 15 хвилин після того, як людина прокинулася, вона знайомиться із останніми новинами: через комп’ютер, планшет чи смартфон. До того ж, за даними експерта 2,7 мільярдів людей (45% дорослого населення світу) читають газети у друкованій формі, а ще 0,8 мільярда – читачі газет в цифрі. Як зазначає Олексій Погорєлов, місцеві журналісти, як правило, не знаходять підходу для свого читача. Хоча на думку експерта, в Україні є цікаві проекти, зокрема «Типовий Франківськ» та інші.

Всеукраїнський круглий стіл «Як реанімувати регіональну журналістику: медіареформи та саморегуляція», організований Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика, відбувся у Києві 16 липня. В ньому взяли участь редактори та журналісти всеукраїнських і регіональних ЗМІ; медіаексперти; координатори та експерти регіональних експертних груп Інституту демократії, який проводить моніторинг регіональних ЗМІ; медіаюристи; представники авторитетних медіаорганізацій.

This Post Has Been Viewed 44 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *