Які російські ЗМІ читають українці (рейтинг)

reyting-smi-rossiya-informatsionnaya-voyna

Майже всі освічені українці добре розуміють російську, та й більшість сегментів вітчизняного інтернет-простору — переважно російськомовні. Тож і не дивно, що у мережевих мандрівках  ми постійно натикаємося на ЗМІ сусідньої країни. Закономірно постає питання: що саме читають наші співгромадяни і чи йде їм на користь споживання «советских газет»?

Слід зазначити, що градус антиукраїнської риторики у виданнях, що дотримуються офіційної позиції, постійно падає. Редакції дедалі більше впливають на читача через підбір фактів, а не їх емоційне тлумачення чи використання фейку. Значущість української тематики відійшла на другий план ще в жовтні, коли негаразди в економіці почали відчуватися широкими верствами російського населення. Відповідно, передовиці електронних ЗМІ суттєво змінилися, а кількість зацікавлених проблемами України — впала. Зокрема, це можна побачити за часткою громадян України у трафіку російських видань. У порівнянні з літом та весною вона зменшилася більш ніж у 1,5 рази і на сьогодні становить в середньому 10%.

Русрейтинг доля

Цікаво що лідерами тут є видання, що подають збалансовану інформацію або ж служать трибунами і для об’єктивних, і для ангажованих журналістів (їх позначено зеленим кольором). У першій двадцятці електронних видань Росії «збалансованими» є сім — «Эхо Москвы», «Дождь», «Слон», «Сноб», «Новая Газета», «Коммерсант», «Ведомости». З них «Дождь» і «Слон»  є національними лідерами за часткою відвідувачів з України. Втім, не можна сказати, що наші співвітчизники надають перевагу збалансованим медіа.  Загалом на ці ЗМІ доводиться 11,5 млн відвідувань, тобто 36,2% усіх відвідин російської ТОП-20 з України. Цікаво, що загалом на якісні медіа довелося 28,6%, тобто ненабагато менше. Можна зробити висковок, що російський і український читачі «двадцятки» дуже схожі за своїми соціальними характеристиками і політичними вподобаннями.

Зазначимо, що зацікавленість збалансованими російськими медіа є дуже корисною з точки зору національної безпеки. Звісно, доказ «посмотрите, это же Москва пишет» навряд чи зможе переконати прихильника федералізації, але хоча б дає йому зрозуміти, що конфлікт відбувається не лише між країнами, а й між ціннісними орієнтирами, присутніми і в Москві, і у Львові.

Дуе важливо, що збалансовані російські медіа, як правило, відрізняються від українських дотриманням стандартів, якістю роботи з інформацією. Чільне місце посідає грунтовна аналітика, яка дозволяє читачу самому розібратися в темі, не роблячи десятки переходів однаковими новинами — як це найчастіше відбувається з журналістами.

Окрім того, якісна російська журналістика вчить нас критичніше ставитися до процесів, що відбуваються у нас, в Україні. Наприклад, оглядачі  економічних видань «Ведомости», «Эхо Москвы», «NewTimes» били тривогу і тоді, коли рубль падав на 1% за день. Читачам пояснювали, чому саме це сталося і чого чекати найближчим часом.  Тим часом, для багатьох українських ЗМІ навіть швидке знецінення гривні на 10% не привід відволікатися від улюбленої теми — швидкого колапсу режима Путіна. Такий «контр-перенос» є копією стратегій, якими керуються пропагандистські ЗМІ Росії: «виновата Америка», «доллар рухнет», «санкции сделают нас сильнее». Подібна безвідповідальність засмічує мозок нашому населенню і гальмує розвиток громадянського суспільства, яке повинне контролювати владу і стежити за дотриманням прав людини, а не марити патріотичними міфами у час, коли економіка стрімко йде на дно.

Як бачимо, читання російських ЗМІ в інтернеті має суперечливий ефект. З одного боку, це бомба, закладена під фундамент національної безпеки, адже трансльована більшістю ресурсів  офіційна позиція Кремля є ворожою до України та безвідповідальною по відношенню до населення «спірних» територій. З іншого боку, це потужний інструмент для осмислення реальності. Якісні російські ЗМІ — це також бомба, але закладена вона не під нас, а під наш КабМін і пропагандистську машину, яка замилює українцям очі і заважає приймати правильні рішення.

І на щастя, і на жаль, але українці — не такі вже й часті гості на сторінках російських ЗМІ. 31,7 млн переглядів двадцяти найбільших інформаційних ресурсів Росії можна порівняти з середньомісячними показниками «Української правди» та «Обозревателя».

Русрейтинг

 

Михайло Мейзерський

This Post Has Been Viewed 24 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *