У деяких харківських газетах нічого не знають про війну на Сході

«Виникає ілюзія майже зовсім мирного часу, коли переглядаєш газети «Время» та «Харьковские известия». Якщо «Время» хоча б дає аналітику із таких дійсно актуальних на сьогодні тем, як адміністративна та освітня реформи, зміни у житлово-комунальній сфері, то «Харьковские известия» традиційно віддають перевагу офіційним заходам за участю міських начальників», — зазначає Юрій Хомайко, експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика.

Untitled-1-newspaper-250x374Тим часом матеріалів про події у зоні АТО значно більше на харківських сайтах. Експерти зазначають, що в електронних виданнях такі публікації займають близько четвертої частини контенту. Це інформації про ремонт дороги до зони АТО, поставку військової техніки, волонтерський рух, заходи для поліпшення життя переселенців, роботу військкоматів, художні та документальні виставки відповідної тематики. Також більше уваги подіям на Сході країни приділяють газети «Слобідський край» — єдине україномовне видання у Харкові, та «Вечерний Харьков», що системно висвітлює тему переселенців.

Джинса у харківських виданнях

Хоч офіційно передвиборча кампанія ще не почалася,  у харківських ЗМІ зростає кількість матеріалів із ознаками політичної замовності. Так, сайт «Объектив» тричі згадував свого власника Олександра Давтяна, який зараз очолив у місті пропрезидентський блок. Активізувалися також нардепи Опозиційного блоку. Майже цілу шпальту присвятила газета «Время» прес-конференції народного депутата В.Остапчука, який представляє партію «Відродження». Заголовок типовий для такого роду публікацій: Виктор Остапчук: «Все задачи нам по плечу. Главное, чтобы в стране наступил мир».

Єдине видання, що не публікувало джинси за час моніторингу, — сайт АТН.

Знімок екрана 2015-08-03 09.45.15

Журналістські стандарти у Харкові

Найвищі бали із шести можливих серед газет отримав «Вечерний Харьков» -4,63, у решти такі оцінки: «Слобідський край» — 4,33, «Время» — 4,27, «Харьковские известия»- 3,56

Найгірше у газетах дотримуються балансу думок та повноти представлених фактів. Краще — стандартів оперативності, точності, достовірності та відокремлення фактів від коментарів.

На сайтах, які прив’язані до телебачення, як правило, дотримуються балансу думок (принаймні, присутні декілька різних людей). Проте сайт «Статус кво» посилається майже завжди лише на якесь одне джерело інформації (частіше за все це спікер прес-конференції). В особистій першості найкращі результати отримало «АТН» — 5,05. Далі: «Медиа порт»-4,76, «Объектив» — 4,52, «Статус кво» — 4,19

В цілому рейтинг критеріїв по сайтах мало чим відрізняється від харківських газет. Найменш популярні стандарти балансу думок та повноти. Краще журналісти дотримуються оперативності, точності, відокремлення фактів від коментарів та достовірності.

Людмила Доля

координатор Моніторингу дотримання професійних стандартів регіональними друкованими та онлайн-медіа,

експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика

 

 

This Post Has Been Viewed 8 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *