Одеська журналістика на п’ятому місці за кількістю замовних матеріалів (дослідження)

Одеські газети посіли п’яте місце в антирейтингу за кількістю замовних матеріалів. Таку інформацію поширено в моніторингу регіональних ЗМІ Інституту демократії імені Пилипа Орлика (дослідження здійснювалося у вересні 2014 року).

Усього експерти виявили 31,4% матеріалів з ознаками «джинси» в одеських газетах і 29% — в електронних виданнях. «Перше місце в антирейтингу розділили «Вечерняя Одесса» — 43,1% та «Курьер недели» — 43,6%; «Одесская правда» джинсує в 27,3% публікаціях від оцінених; «Чорноморські новини» подають найбільш збалансовану інформацію, але все ж рівень матеріалів із ознаками замовних і тут високий — 11,8%», — зазначає Світлана Єременко, медіаексперт, менеджер проектів Інституту демократії імені Пилипа Орлика. Таку ситуацію дослідниця називає критичною, хоча порівняно з іншими регіонами України Одеський регіон – не найгірший.

Наприклад, у деяких друкованих виданнях Чернівців виявили близько 90% джинси (це видання «Час» — 89,1%  та «Свобода слова» — 91,7%). Найменше матеріалів із ознаками замовності розмістили друковані видання Донецька – близько 14%.

Матеріали із ознаками замовності у друкованих виданнях України (вересень 2014)Дослідники оцінювали також інтернет-видання різних регіонів України. За кількістю замовних матеріалів Одеський регіон має кращий показник – шосте місце і 29%. Серед мережевих ЗМІ оцінювались «Одесская жизнь» (21, 74%), «Думская» (25%), «Таймер» (32,14%), «Трасса Е 95» (44,4%).

По Україні найбільше матеріалів із ознаками замовності в Житомирі – 60,7%. Найменше – у Харкові (17,3%). Середній показник джинси по електронних виданнях —  34%.

Матеріали із ознаками замовності в електронних медіа по Україні (вересень 2014) Усього експерти оцінювали вісім регіонів (Дніпропетровськ, Донецьк, Житомир, Львів, Суми, Харків, Чернівці та Одеса). За спостереженнями дослідників, у зв’язку із передвиборчою кампанією джинса у порівнянні з літом зросла майже утричі (у липні ЗМІ Львова, Сум та Харкова розміщували 10, 8% матеріалів із ознаками замовності, у вересні ж середній показник джинси в аналізованих регіонах склав 41%).

Моніторинг друкованих та інтернет-медіа на предмет дотримання ними професійних стандартів проводиться Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика з вересня 2014 року у Львівській, Донецькій, Харківській, Сумській, Дніпропетровській, Одеській, Чернівецькій та Житомирській області. Кожний регіон представлений чотирма регіональними друкованими та чотирма онлайн-виданнями. Моніторинг здійснювався з 22 вересня по 28 вересня2014 року. Всього було проаналізовано: 641матеріал друкованих видань та 712 публікацій новинних сайтів.

 

Інститут демократії імені Пилипа Орлика (ІДПО) використовує методологію моніторингу, розроблену проектом «У-Медіа» «Інтерньюз Нетворк» спільно з Інститутом масової інформації та неурядовою організацією «Телекритика».

 

This Post Has Been Viewed 29 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *