Як люди читають обличчя: повчальне дослідження американських вчених

Вчені з Принстонського університету пропонують нам змінити звичний вираз «зустрічають по одягу, проводжають по розуму» на «зустрічають по обличчю та по ньому ж проводжають». На думку дослідників, не одяг, а саме обличчя людини формує несвідоме враження про особистість. Навіть тоді, коли зрозуміло, що внутрішнє відчуття підводить. Ось кілька найпоширеніших асоціацій, які призводять до помилок.

Дослідження проводилось в лабораторії професора психології  Олександра Тодорова в Принстонському університеті. Науковці вивчали реакцію людей на обличчя, які генерував комп’ютер, моделюючи їх на основі людських уявлень про різні людські якості, такі як привабливість, надійність, компетентність тощо.

Олександр Тодоров, професор психології в Принстонському університеті

Професор каже, що наші враження про людей на основі облич зазвичай помилкові і неточні. Це пов’язано з помилками сприйняття, такими як упередження, стереотипи, ефект ореолу. Та дослідники стверджують, що якщо ми розумітимемо природу наших стереотипних вражень про людей, то зможемо відмежовувати їх від реальної особистості людини.

Нижче наведено деякі висновки про сприйняття людських облич, до яких прийшли вчені з Принстонського університету.

Більш привабливих людей ми схильні оцінювати як більш компетентних, розумних, надійних. На нашу думку, вони володіють більшою кількістю позитивних якостей.

Дитячі обличчя асоціюються у людей з фізичною слабкістю, наївністю, покорою, чесністю, добротою та теплотою. Такі обличчя характеризуються відносно великими очима, круглим обличчям, більшим співвідношенням між черепом та підборіддям.

Такі обличчя частіше зустрічаються у жінок, ніж у чоловіків.

На фото нижче сприйняття компетенції на основі обличчя зростає справа наліво. В даному випадку більша компетенція асоціювалась з більш темною шкірою та чоловічою статтю.

На малюнку нижче показано як змінюється сприйняття домінантності зліва на право. В цьому випадку суттєвими характеристиками виявились більш темний колір шкіри та маскулінні риси обличчя.

Стприйняття учасниками дослідження екстраверсії зростає зліва направо. Асоційовані риси включають ширину обличчя та усмішку.

Відчуття загрози у людей асоціюється з маскулінними рисами обличчя та мімікою, характерною для гніву.

Сприйняття надійності зростає зліва направо та асоціюється з фемінними рисами обличчя та посмішкою.

 Цікавим типом упередженості, який сприяє ксенофобії та расизму є те, що більш типові обличчя сприймаються більш надійні.

Люди також реагують більш позитивно на обличчя, що нагадують їх власне. Це було перевірено, коли учасники дослідження оцінювали ступінь надійності облич що містили різні відсотки власного обличчя.

На фото нижче наведено, як сприйняття імовірності вчинення кримінального злочину зростає зліва направо.

Науковці стверджують, що наше сприйняття облич інших людей зазвичай має хибну основу і додають, що стереотипи сприйняття інших призводять до таких негативних наслідків як расизм, ксенофобія, дискримінація.

Більш детально з напрацюваннями вчених з Принстонського університету можна ознайомитись тут.

Владимирова Вероніка

This Post Has Been Viewed 3,019 Times

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *